چهار سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۸، استودیوی MDHR که نزدیک به یک سال بود اولین بازی خود به نام Cuphead را منتشر و نظر بسیاری را به سمت خود جلب کرده بود، در مراسم E3 به معرفی یک دی ال سی برای اثر خود پرداخت و طرفدارانش را به شدت خوشحال کرد. این دی ال سی با نام The Delicious Last Course که شامل یک شخصیت تازه‌ی قابل‌بازی و چندین باس فایت متفاوت می‌شد، قرار بود در سال ۲۰۱۹ عرضه شود؛ اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل فشار کاری سازندگان برای ارائه‌ی بهترین کیفیت و سپس مواجهه با محدودیت‌های کرونایی، چندین بار تاخیر خورد. با این همه حال دی ال سی مورد انتظار بازی Cuphead، بالاخره دو هفته‌ی پیش منتشر شد و حالا، سازندگان از استقبال فوق‌العاده‌ی طرفداران و فروش یک میلیون نسخه‌ای آن خبر داده‌اند! برای خواندن ادامۀ مطلب، با ما در اسمارتین همراه باشید.


اگر یک گیمر باشید، حداقل یک بار هم که شده نام Cuphead به گوشتان خورده است. این بازی که به عنوان اولین اثر استودیوی MDHR شناخته می‌شود، یکی از بهترین بازی‌های مستقل ساخته‌شده تا به امروز و همین‌طور، یکی از بزرگترین چالش‌ها برای گیمرهای بی‌حوصله است! Cuphead از همه لحاظ متفاوت است و با طراحی دهه نودی خود، شما را به یاد انیمیشن‌های قدیمی و خاطره‌انگیز می‌اندازد و درون داستان‌گویی خود غرق می‌کند؛ اما این اثر، به یک دلیل دیگر نیز شهرت دارد و آن هم، دی ال سی‌ای است که انتشار آن، چهار سال طول کشید!

فروش دی ال سی Cuphead به یک میلیون نسخه رسید! - The Delicious Last Course
فروش دی ال سی Cuphead به یک میلیون نسخه رسید! – The Delicious Last Course

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، دو هفته‌ی پیش دی ال سی The Delicious Last Course برای بازی Cuphead منتشر شد. استودیوی MDHR که در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار این دی ال سی را معرفی کرده بود، بالاخره با انتشار آن طرفداران را خوشحال کرد و با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد. به‌طوری که طبق گفته‌های تازه‌ی کارگردان استودیو MDHR، دی ال سی The Delicious Last Course تنها طی این دو هفته‌ی اول انتشار، به فروش یک میلیون نسخه‌ای دست یافته است.

او این‌طور شرح می‌دهد: «این اتفاق، حتی سریع‌تر از رسیدن بازی به میزان فروش یک میلیون نسخه رخ داد و ما بابت آن بسیار خوشحال و قدردان هستیم. کلمات نمی‌توانند میزان سپاسگزار بودن ما از شما را نشان دهند. با این حال، به بازیکنان فوق‌العاده‌ی Cuphead در سرتاسر دنیا می‌گوییم که از صمیم قلب از شما ممنون هستیم».

این دی ال سی که با قیمت ۸ دلار برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی، مایکروسافت و نینتندو و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است، به معنای واقعی کلمه چیزهای زیادی را به بازی اصلی اضافه می‌کند و کاملاً مشخص است که چندین سال برای آن زحمت کشیده شده است. شما نه‌تنها به یک شخصیت قابل‌بازی و خاص دیگر به نام Ms. Chalice دسترسی پیدا می‌کنید، بلکه داستان تازه‌ای را نیز در پیش دارید که در راستای آن، باید در محیط‌هایی تازه، با باس فایت‌هایی متفاوت و قدرتمند مبارزه کنید تا موفق به حل یک راز عجیب شوید. علاوه‌بر این، قابلیت‌ها و سلاح‌های تازه‌ای نیز به بازی اضافه شده‌اند که رنگ و بوی تازه‌ای به گیم‌پلی آن می‌دهند. همچنین خالی از لطف نیست که به اضافه‌شدن موسیقی‌های تازه و یک منوی جدید نیز با حضور Ms. Chalice اشاره کنیم.


جمع‌بندی

طبق عقیده‌ی بعضی از طرفداران بازی Cuphead، دی ال سی The Delicious Last Course حتی اگر با دو برابر قیمت حال‌حاضرش نیز عرضه می‌شد، باز هم حق مطلب را ادا و به همین میزان فروش دست پیدا می‌کرد. با این اوصاف، می‌توان با قاطعیت گفت که اعضای استودیوی MDHR، کار خود را به خوبی هرچه‌تمام‌تر انجام دادند و چهار سال صبر برای طرفداران، ارزشش را داشت. حالا نیز سازندگان می‌توانند فروش یک میلیونی خود را جشن بگیرند و از موفقیت بزرگشان لذت ببرند!


دوست اسمارتینی!

  • نظرت درباره‌ی دی ال سی Cuphead چیه؟ تجربه‌ش کردی؟
  • نظرت درباره‌ی اخبار بازی اسمارتین چیه؟ اگه ایده‌ی جالبی توی ذهنت داری بگو تا اجراییش کنیم!
  • پیشنهاد یا انتقادی داری؟ حتماً برای ما توی بخش نظرات بنویسش!
  • به نویسندگی علاقه داری و می‌خوای نوشتن توی حوزه‌ی سرگرمی رو تجربه کنی؟ به بخش همکاری با ما برو و اطلاعاتت رو برای ما ارسال کن تا اگه همه‌چیز خوب پیش رفت، به تیم اسمارتین اضافه بشی!

بیشتر بخوانید:

والپیپردونی: بهترین والپیپر های انیمیشن سریالی آبشار جاذبه – Gravity Falls
میمز: میم های خنده دار برکینگ بد به زبان شیرین فارسی! – Breaking Bad
فان فکت: جالب ترین حقایق و فکت های سریال برکینگ بد – Breaking Bad
معرفی دموگرافی های دنیای انیمه – شونن بود یا سینن؟!